Tek tük istisnalar görsek de kaptan kamarası geleneksel olarak her zaman sancak tarafta yer alır. Tarihsel geçmişi irdelediğimizde ise Sancak tarafın, iskele taraftan daha üstün olduğu düşünülürdü.
Denizcilik tarihini incelediğimizde tecrübeli personeller sancakta görev alırdı. Çünkü adabı muaşere kuralları nedeniyle Bayrak her zaman sancak tarafta dalgalanır ve eski zamanlarda ikili vardiya sisteminin kullanıldığı dönemlerde, daha tecrübeli personel her zaman sancakta görev yapardı. İşte bu sebeplerden dolayı sancak tarafın, iskeleden üstün olduğu düşünülürdü.
Kaptanın da tüm gemi personelinden üstün olduğu düşünülür hep ve bu yüzden Kaptan kamarası sancak tarafta inşa edilirdi. Fakat günümüzde artık bu duruma dikkat edilmez. Sancak tarafın diğer taraftan üstünlüğü yoktur ama kaptan kamarası yine de sancak tarafta yer alır. Bildiğiniz üzere sancak taraf yol verilen taraftır ve Kaptan da sancak taraftaki trafiği görmeli ve bunun farkında olmalıdır.
İşte bu yüzden günümüzdeki kaptan kamarasının sancakta olma sebebi budur.